Mer om: Katarina Ponsbach

  • Bondmageddon nästa?17:48

    Bondmageddon nästa?

    Börslunch lägger aktierna åt sidan i dag och fokuserar på företagsobligationer i stället.

  • Därför krymper kreditspreadarna16:50

    Därför krymper kreditspreadarna

    Denna dag då börsen faller tillbaka efter Nordkoreas senaste missiltest väljer Börslunch att fokusera på räntemarknaden i stället för aktier.  Gäster är förvaltarna Maria Ljungqvist från Aktieansvar och Katarina Ponsbach från Lannebo Fonder.

  • En trio räntecase19:10

    En trio räntecase

    Med ränteförvaltarna Maria Ljungqvist från Aktieansvar och Katarina Ponsbach från Lannebo Fonder i studion blir det i dagens Börslunch mer snack om räntemarknaden än om aktiemarknaden. Men det blir även en rapport från Atlas Copcos presskonferens.

  • Så funkar räntemarknaden17:51

    Så funkar räntemarknaden

    Dagens Börslunch blir lite annorlunda än vanligt då det är ränteförvaltarna Maria Ljungqvist från Aktieansvar och Katarina Ponsbach från Lannebo Fonder som är gäster. Det blir alltså fokus på företagsobligationsmarknaden.

  • Högriskobligationer lockar

    Högriskobligationer lockar

    De senaste årens låga och sjunkande räntor har gjort högriskobligationer, så kallade high yield bonds, till ett populärt tillgångsslag. En trend som väntas fortsätta.

  • Obligationer lockar företagen

    Obligationer lockar företagen

    Den svenska marknaden för företagsobligationer har vuxit snabbt de senaste åren. Allra kraftigast tillväxt har det varit i segmentet för högriskobligationer, så kallade high yield bonds.

Senaste nytt från EFN:

  • Kronan klarar corona bättre än befarat5:25

    Kronan klarar corona bättre än befarat

    Världen är nära en pandemi enligt FDA och Moodys varnar för recession. Brittiska regeringen avvisar EU:s förslag på handelsavtal. Trots coronaviruset är det små rörelser i den svenska kronan.

  • Bilens morgondag hotad - eller?1:11

    Bilens morgondag hotad - eller?

    Var femte svensk tror sig vara bilfri om tio år. Den vanligaste anledningen är minskat behov eller andra färdsätt medan få avstår bilen av miljöskäl. Samtidigt tror en tredjedel av de som inte har en bil att de kommer att skaffa en innan 2030.