Mer om: Journalistik

  • De nya reklamtricken – men vem kan man lita på?

    De nya reklamtricken – men vem kan man lita på?

    Gränserna mellan journalistik, PR och reklam har förskjutits de senaste åren. Hur påverkar detta arbetet och yrkesrollerna? Det är frågan i detta Veckomagasin. Lennart Ekdal gästas av PR-profilerna Lili Assefa, Simon Strand och Paul Ronge.

  • Därför gjorde TV4 rätt

    Därför gjorde TV4 rätt

    Styrelseproffset Joachim Berner menar att det finns en framtid för kvalitetsjournalistik, men att utmaningen är att hitta rätt betalmodeller.

Senaste nytt från EFN:

  • Därför väljer Bornold Volvo före Traton16:05

    Därför väljer Bornold Volvo före Traton

    Kappahls svaga rapport, Tratons (dvs Scanias) börsnotering och Beyond Meat. Det är några av ämnena som Johanna Kull från Avanza och Joakim Bornold från Söderberg & Partners avhandlar i dagens Börslunch.

  • Underskattade kvinnor missar riskkapital3:44

    Underskattade kvinnor missar riskkapital

    Var tredje bolagsgrundare i Sverige är kvinna, men endast 1 procent av riskkapitalet går till bolag grundade av kvinnor. Bolag där kvinnor är medgrundare får 15 procent medan de med enbart manliga grundare drar in 84 procent.

  • Marknaden letar sänkningssignaler2:56

    Marknaden letar sänkningssignaler

    Mindre duvaktiga toner från Federal Reserve. Marknaden har fullt fokus på helgens G20-möte. Riksbanken minskar antalet möten. Morgonens makroanalys med Kiran Sakaria och Matilda Karlsson.

  • Bolagen som borde ha en grön premie17:44

    Bolagen som borde ha en grön premie

    Börslunch andra sommarspecial gästas av Esbjörn Lundevall, aktiestrateg på SEB. Stora Enso, Alfa Laval, Nibe, Vestas och Swedish Match är några av de bolag som analyseras.