”Väldigt duktig PR-insats från Volvo”

Volvo Cars kommer från och med 2019 att enbart tillverka bilar med en elmotor i sig. Satsningen innebär att alla nya bilar kommer att vara antingen renodlade elbilar, laddhybrider eller milda hybrider.

Alrik Söderlind, chefredaktör på auto motor & sport, ser detta som ett helt naturligt steg. Han berömmer framför allt Volvo Cars för att det är en duktig PR-insats. Alla stora bilmärken kommer att följa efter. Söderlind menar också att Volvos kinesiska ägare med säkerhet applåderar beslutet.

 

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.3%
NASDAQ-100 -0.1%
NASDAQ Composite -0.5%

Vinnare & förlorare

Axis 4.9%
Avanza 2%
Evolution Gaming Group 1.9%
Ericsson -1.4%
Dometic Group -1.6%
Husqvarna -1.7%
Uppdaterad mån 09:56
Fördröjning 15 min