Succéföretagets väg till framgång: ”Det var en oerhört svår resa”

Bröderna Hamid och Mohammad Khanahmadi såg ett behov av tolk- och översättningstjänster i norra Sverige. För tio år sedan grundade de Tolkresurs. Men vägen till att bli företagare var inte helt lätt.

”Det var en oerhört svår resa. Det var väldigt tajt från början ekonomiskt”, säger Mohammad Khanahmadi.

Genom att satsa på det digitala stärkte bröderna sin affärsidé. Dessutom ökade satsningen deras konkurrenskraft och höll ner kostnaderna. I dag har företaget 3200 tolkar över hela Sverige.

På resan har Tolkresurs prisats flera gånger om och nyligen såldes majoriteten av bolaget till ett holländskt företag.

”Tillsammans med dem har vi visionen att erövra hela Europa eller åtminstone att bli Europas största förmedling inom de här tjänsterna.”

Redaktör: Petra Bergman.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.2%
NASDAQ-100 0.1%
NASDAQ Composite 0.2%

Vinnare & förlorare

Vitrolife 3.1%
FastPartner 2.1%
Sectra 2.1%
Intrum Justitia -1.7%
Millicom -2%
Embracer -3%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min