Influencers ska göra Göteborgsklocka till en succé

Göteborgsbolaget Techno Creatives ger sig in i den heta klockbranschen genom att skapa en analog klocka med digitala funktioner som skräddarsys för olika målgrupper.

Bolagets vd Joel Rozada berättar att klockan kommer att kunna visa information från till exempel Youtube och Instagram eller information om väder och luftkvalitet.

Klockan som heter Pansar Augmented kommer att lanseras bland annat via influencers nu under hösten. Bolaget vänder sig till en global marknad och förhoppningarna på försäljningen från vd är höga:

”Vi siktar på tiotusentals klockor åtminstone, för att få företaget att gå runt”, säger Joel Rozada om försäljningen de första åren.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.4%
NASDAQ-100 0.1%
NASDAQ Composite 0%

Vinnare & förlorare

Nolato 3.8%
Balder 3.6%
Hufvudstaden 3.4%
Husqvarna -4.4%
Millicom -5.3%
Lundin Petroleum -5.3%
Uppdaterad tis 17:21
Fördröjning 15 min