Influencers ska göra Göteborgsklocka till en succé

Göteborgsbolaget Techno Creatives ger sig in i den heta klockbranschen genom att skapa en analog klocka med digitala funktioner som skräddarsys för olika målgrupper.

Bolagets vd Joel Rozada berättar att klockan kommer att kunna visa information från till exempel Youtube och Instagram eller information om väder och luftkvalitet.

Klockan som heter Pansar Augmented kommer att lanseras bland annat via influencers nu under hösten. Bolaget vänder sig till en global marknad och förhoppningarna på försäljningen från vd är höga:

”Vi siktar på tiotusentals klockor åtminstone, för att få företaget att gå runt”, säger Joel Rozada om försäljningen de första åren.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.6%
NASDAQ-100 1%
NASDAQ Composite 0.9%

Vinnare & förlorare

Sectra 4.8%
Swedish Orphan Biovi… 3.7%
Beijer Ref 2.2%
Elekta -1.4%
Swedbank -2%
Holmen -2%
Uppdaterad tis 15:33
Fördröjning 15 min
  • Vem vann på spelregleringen?3:48

    Vem vann på spelregleringen?

    Vid årsskiftet trädde en lagstiftning för bettingbolag i kraft i Sverige. Efter det har bland annat de stora bettingbolagens spelöverskott sjunkit.

  • 65 snart ett minne blott1:13

    65 snart ett minne blott

    Diskussionen om pensionssystemets utformning har blivit allt hetare. Nu har riksdagens pensionsgrupp tagit fram ett förslag för hur pensionsåldern ska höjas.

  • Starbreeze: Familjedrama och rock´n´roll13:30

    Starbreeze: Familjedrama och rock´n´roll

    Runt spelbolaget Starbreeze har ett börsdrama utspelats som bland annat gjort tiotusentals småsparare allt annat än glada. Journalisten Max Jedeur-Palmgren har skrivit ett reportage om bolaget.