Influencers ska göra Göteborgsklocka till en succé

Göteborgsbolaget Techno Creatives ger sig in i den heta klockbranschen genom att skapa en analog klocka med digitala funktioner som skräddarsys för olika målgrupper.

Bolagets vd Joel Rozada berättar att klockan kommer att kunna visa information från till exempel Youtube och Instagram eller information om väder och luftkvalitet.

Klockan som heter Pansar Augmented kommer att lanseras bland annat via influencers nu under hösten. Bolaget vänder sig till en global marknad och förhoppningarna på försäljningen från vd är höga:

”Vi siktar på tiotusentals klockor åtminstone, för att få företaget att gå runt”, säger Joel Rozada om försäljningen de första åren.

  • Vi ses igen i augusti!1:26

    Vi ses igen i augusti!

    Vi på EFN vill tacka för en händelserik vår. Nu laddar vi batterierna och återkommer med nya tag i augusti!

  • Batterier återvinns med unik teknik3:42

    Batterier återvinns med unik teknik

    Forskare på Chalmers har utvecklat en ny teknik för att återvinna dyra metaller i batterier. Ett samarbete har inletts med batterijätten Northvolt.

  • Hon tar pulsen på Göteborgs näringsliv5:42

    Hon tar pulsen på Göteborgs näringsliv

    Trots coronapandemin fortsätter Linda Larsson att intervjua västsvenska näringslivsprofiler i Göteborgspodden. Sedan starten i februari 2018 har företagsledare delat med sig av både framgångsfaktorer och misslyckanden.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.9%
NASDAQ 100 -0.6%
NASDAQ Composite -0.8%

Vinnare & förlorare

Electrolux 2.9%
Husqvarna 2.9%
Sectra 2.2%
Avanza -3.4%
Loomis -5.3%
Hansa Medical -8.6%
Uppdaterad tor 17:33
Fördröjning 15 min