Familjen bakom Sveriges biopopcorn

sina popcornmaskiner. Det hade jag.

till den Madonnakonserten. Det var succé.

sen tidigt 90-tal och har kunnat växa ihop–

dem geografiskt i våra nordiska länder.

det kan vara med en popcornmaskin–

dem, övertygade de även sina kollegor.

Så fortsätter det i slingor över landet.

från Chicago som är över 130 år gamla.

i formen som en Coca-Cola-kyl–

i Norden säkert känner igen.

baconsnacks framförallt–

–som är den i särklass största produkten.

har vi även smaksatta popcorn–

som vi har tagit fram recepten till själva.

en lansering mot detaljhandeln–

snacks och kanderade popcorn.

där finns säkert utvecklingspotential.

likadana ut i resten av Europa–

får mina barn ta över och fixa den delen.

varit våra primära kunder, i snart 30 år.

med popcorn och snacks.

kunna expandera, är det på nya marknader.

men också en trygghet i att inte ha–

fokus just nu är dagligvaruhandeln–

baconsnacks och kanderade popcorn.

–Väldigt bra.

Vårt läge är bra för de marknader vi har.

Vi har bra distribution i Sverige–

läge är bra för kunderna vi ska nå.

Familjeföretaget Sundlings grundades 1990 och sålde då bara popcornmaskiner. I dag står företaget för 90 procent av snacksleveranserna till svenska biografer.

”Vi har kunnat växa ihop med våra kunder, både i Sverige och de nordiska länderna”, säger Per Sundling, grundare och vd på Sundlings Sverige.

En eventuell expansion skulle kunna innebära bland annat biografer i övriga Europa, men även detaljhandeln ser lovande ut.

”Vårt största fokus just nu är att få ut våra produkter i dagligvaruhandeln”, säger vice vd Emma Bustad.

Förutom tillverkningen av popcorn och andra snacks säljer bolaget också värmeskåp och annan relaterad utrustning.

Redaktör: Anders Frick

  • Här öppnar Sveriges sista flygplats7:58

    Här öppnar Sveriges sista flygplats

    Den 22 december landar det första planet på Scandinavian Mountains Airport, den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. Projektet uppskattas kosta 700 miljoner kronor och förhoppningen är att locka fler internationella besökare till skidorterna.

  • Roliga experiment ska locka unga till kemiindustrin1:47

    Roliga experiment ska locka unga till kemiindustrin

    Kemins Dag är en satsning som med hjälp av roliga och pedagogiska experiment ska öka elevers intresse för kemi. Att locka fler unga personer till kemiindustrin är viktigt för branschen och för den framtida svenska konkurrenskraften. 

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på våra nyhetsbrev. Markera samtliga nyhetsbrev du vill prenumerera på.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.9%
NASDAQ-100 -0.9%
NASDAQ Composite -0.8%

Vinnare & förlorare

Getinge 16.1%
Holmen 7.9%
SCA 5.2%
Avanza -2.9%
Wihlborgs -3%
Vitrolife -3.5%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min