Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Den spanska klädkedjan Zara, som är en del av Inditex, meddelar i ett pressmeddelande att man lanserar e-handel i 106 nya länder.

Satsningen sker genom en ny global plattform och de flesta nya marknader man öppnar i är i Afrika. Bolaget nämner också delar av Karibien och Indonesien som nya e-handelsmarknader.

Zara har idag fysiska butiker i 96 länder och e-handel i 49 av dessa marknader. Med senaste expansionsvågen kommer man att täcka 202 länder online.

Zara betraktas ofta som H&M:s främsta konkurrent.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.