Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Amerikanska taxiapptjänsten Uber har utsett Rebecca Messina till marknadschef, enligt Techcrunch.

Det är första gången Uber tillämpar en sådan arbetstitel och för Rebecca Messina, en veteran från Coca-Cola, betyder den nya tjänsten att fokus hamnar på marknadsstrategier och Ubers varumärke, uppges det.

På Coca-Cola tillbringade Rebecca Messina 22 år och hann senast vara marknadschef för nya tillväxtmärken inom läskedrycksjätten.

Rebecca Messinas anställning kan också ses mot bakgrund att Uber planerar en börsnotering nästa år och under tiden vill hinna med att stärka upp ledningsgruppen.

Förra månaden meddelade Uber att Nelson Chai, tidigare vd för Warranty Group, blir bolagets nya finanschef.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.