Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Antalet svenska e-handelsbolag som valde att ha någon form av Singles Day-erbjudanden under gårdagen var upp med mellan 70 till 100 procent från året innan. Det visar en genomgång från Pricerunner.

Siffran var 63 procent med de 30 största e-handlarna i Sverige. Även de fysiska butikerna var med på noterna och sänkte priserna för fem procent av utbudet och det oftast med elva procent för att uppmärksamma eventet.

Medan det var främst de större e-handlarna som denna gång valde att lyfta fram Singles Day tror Pricerunner att det kan bli en ändring på detta nästa år, skriver Ehandel.

Singles Day lanserades av kinesiska Alibaba för nästan ett årtionde sedan. Det äger rum alltid den 11 november och i år satte Alibaba ett nytt omsättningsrekord på över 280 miljarder kronor.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.