Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Nintendos mobilversion på Super Mario har tjänat in över 60 miljoner dollar sedan lanseringen 2016. Det rapporterar GamesIndustry.

Spelet lanserades i september 2016 på Apples iOS-mobiler och gjordes sex månader senare tillgänglig på Android. Men det är inom Apples App Store som de största intäkterna har genererats, totalt 77 procent.

Sett till länder har Super Mario Run, som är spelets formella titel, presterat bäst i USA med cirka 43 procent av intäkterna, följt av Japan med 17 procent.

Samtidigt kan man inte säga att spelet har blivit en större succé för Nintendo med tanke på att samtliga andra mobilspel från bolaget har dragit in mer pengar än Super Mario Run. Nintendo har bland annat gett ut Animal Crossing: Pocket Camp och Fire Emblem Heroes.

Förra året bekräftade Nintendos direktör Tatsumi Kimishima att Super Mario Run inte hade levt upp till förväntningarna i en intervju med Nikkei Asian Review.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.