Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Spotify väljer inför sin planerade börsnotering att bredda intäktsbasen med skönhetsprodukter, skriver Techcrunch.

Satsningen bygger på det samarbete som bolaget inledde med Merchbar förra året rörande produkter från artister.

Merchbar i sin tur har själva ett partnerskap med makeup-artisten Pat McGrath och musikern Maggie Lindemann. De tänker nu sälja kringartiklar i samband med att Maggie Lindemann släpper en ny singel. Bland de skönhetsprodukter som ska erbjudas finns tre olika läppstift och en ögonpenna.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.