Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Finska Rovio Entertaintment som nyligen hade premiär på Helsingforsbörsen tar nu hjälp av det brittiska heavy metal-bandet Iron Maiden för att förlänga livslängden på sin framgångsrika spelserie Angry Birds.

Iron Maidens välkända maskot Eddie blir en spelbar karaktär som Eddie the Bird under Halloween-säsongen i år, skriver Rovio i ett pressmeddelande. För fans av Iron Maiden kommer det dessutom erbjudas vissa exklusiva Eddie the Bird-produkter under en begränsad tid.

Tidigare har Rovio även släppt en variant av Angry Birds som utspelar sig i Star Wars-universumet. Dessutom har fåglarna blivit en framgångsrik film i animerad form och en uppföljare är nu planerad.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.