Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Klädkedjan Lindex, som ingår i finska Stockmann, har gjort nya digitala satsningar och siktar på att dubblera försäljningen på nätet. Det skriver Dagens industri som träffat den nytillträdde vd:n Susanne Ehnbåge.

Lindex redovisade 2017 en vikande försäljning, ett besparingsprogram på nära 100 miljoner kronor , en avhoppad vd, stängda butiker och minskad rörelsevinst. Men under 2018 vände utvecklingen och bolaget redovisade en stark försäljningsökning, bättre rörelseresultat och e-handel som som ökade med 66 procent.

”Vi ligger på plus och den bollen ska vi inte tappa bort. Orsakerna bakom den positiva trenden är bland annat att vi har tagit fram ett mode som passar Lindex kundgrupp bättre. Ett viktigt fokus framöver är att fortsätta utveckla vår digitala affär och satsningarna har börjat bära frukt. Nu är ambitionen att fördubbla försäljningen via webben”, säger Susanne Ehnbåge till tidningen.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.