Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Svenska möbelgiganten Ikea har börjat se över hur företaget bäst kan nytta av artificiell intelligens och virtual reality. Det uppgav vd Jesper Brodin till CNBC på plats i Davos.

Ikeachefen sade att teknikerna erbjuder en jättepotential då de gör det enklare att få kontakt med människor.

”Vad vi inte har kunnat att göra tidigare är att hitta enklare sätt att ansluta till människor så det digitala öppnar stora möjligheter för oss”.

Han tillade att det är de senaste årens stora teknikskifte som har föranlett bolaget att börja testa artificiell intelligens och virtual reality.

I september lanserade Ikea en augmented reality-app som hjälper kunder att designa rum med hjälp av virtuella möbler och andra hemprodukter.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.