Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Alibaba uppger i ett pressmeddelande att man formellt har öppnat festivalsäsongen för årets Singles Day, som hålls varje år den 11 november.

Årets upplaga blir den tionde och vid ett event i Peking uppgav vd Daniel Zhang hur man under nya strategin ”New Retail” planerar att göra årets Singles Day till den största någonsin.

Singles Day 2018 beskrivs komma att överträffa alla rekord vad gäller skala och räckvidd. Det senare kommer att manifesteras genom att man tar eventet till den internationella publiken. Bland annat kommer Alibabas sydostasiatiska e-handelsbolag Lazada att ansvara för Singles Day i sex länder i regionen.

Alibaba lanserade Singles Day 2009. Då inbringade eventet 7,8 miljoner dollar. Förra året uppgick intäkterna till 25,3 miljarder dollar, vilket med råge överträffar USA:s Black Friday med fem miljarder dollar i intäkter förra året.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.