Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Årets julklapp är elcykeln meddelar HUI Research på tisdagsmorgonen. Förra året var virtual reality-glasögon utnämnt till årets julklapp.

”Elcykeln har på kort tid gått från att vara en exklusiv vara till att nå en bred målgrupp. Människor ges möjlighet att enklare än tidigare susa förbi storstadens bilköer, bemästra småstadens backar, trotsa slätternas motvind eller ta ut hunden på långtur i skogen. Elcykeln är en detaljhandelsprodukt som har stor potential att på djupet förändra samhällets infrastruktur och människors beteenden”, framgår det av motiveringen från HUI.

HUI har sedan 1998 presenterat vad som bedöms bli en succé i årets julhandel. Produkten ska vara en nyhet och säljas i stort antal eller för ett högt försäljningsvärde för att plats på listan.

I samband med presentationen av årets julklapp gav HUI även en prognos för detaljhandelsförsäljningen i december som väntas bli 78,5 miljarder kronor. Det är en ökning med 3,0 procent jämfört med samma månad i fjol.

Finwire

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.