Din webbläsare stödjs ej längre, uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt. Uppdatera min webbläsare nu

Preliminära siffror från Adobe Systems pekar på att den amerikanska e-handeln ökade under årets Thanksgiving. Adobe mäter 80 procent av onlinetransaktionerna hos 100 av de största e-handlarna och försäljningen är upp 16,8 procent jämfört med samma dag förra året.

Uppgången speglar hur november i övrigt har varit, skriver Techcrunch. Mellan 1 och 22 november har e-handeln i USA ökat med 17,9 procent och över 1 miljard dollar har spenderats. För själva Thanksgiving passerade försäljningen online 1,5 miljarder dollar.

Köp via mobilen fortsätter dessutom att öka. På torsdagen genomfördes 46 procent av alla transaktioner via smartphones, en ökning med 15,2 procent jämfört med föregående år.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Missa inte senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få dagens sammanfattning inom ekonomi och finans.

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.