Staten åker snålskjuts på Ikea

Ikea har en utpräglat svensk identitet och säljer på många sätt inte bara heminredning, utan även bilden av Sverige.

Sara Kristoffersson, som är gästprofessor på Konstack, kritiserar i en ny bok svenska myndigheter för att de sponsrar IKEA med gratis marknadsföring.

Joakim Norén, varumärkesstrateg på Svenska Institutet, ser dock inte detta som något problem.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.5%
NASDAQ-100 -2.6%
NASDAQ Composite -2.3%

Vinnare & förlorare

Modern Times Group 2.5%
Telia Company 1.8%
Wihlborgs 1.2%
Bonava -2.9%
Hansa Medical -3.8%
Oriflame -4.4%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min