Kundtjänsten livsviktig

I och med att företag sköter allt mer av sina kundkontakter via sociala medier ökar kraven på att företagen erbjuder en väl fungerande kundtjänst.

Många kundtjänster har dock haft svårt att övertyga och missnöjet bland kunder är stort. Det visar en undersökning från företaget Interactive Intelligence.

”Företagen har ohyggligt mycket att förlora på att inte ha en bra kundtjänst”, säger Daniel Eisenberg, Nordenchef på Interactive Intelligence.

De har tagit fram ett verktyg för att kunna hantera många dialoger inom sociala medier samtidigt.

”Utmaningen är att varje gång kunna ge ett bra svar snabbt till kunden”, säger Fritjof Andersson vd på startup-företaget RelationDesk.com, som har tagit fram ett verktyg för att kunna hantera många dialoger inom sociala medier samtidigt.

De företag som inte har en fungerande kundservice riskerar, tack vare den snabba spridningen via sociala medier, att hamna riktigt snett.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.5%
NASDAQ-100 -1.4%
NASDAQ Composite -1.2%

Vinnare & förlorare

Modern Times Group 2.5%
Telia Company 1.8%
Wihlborgs 1.2%
Bonava -2.9%
Hansa Medical -3.8%
Oriflame -4.4%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min