Kundtjänsten livsviktig

I och med att företag sköter allt mer av sina kundkontakter via sociala medier ökar kraven på att företagen erbjuder en väl fungerande kundtjänst.

Många kundtjänster har dock haft svårt att övertyga och missnöjet bland kunder är stort. Det visar en undersökning från företaget Interactive Intelligence.

”Företagen har ohyggligt mycket att förlora på att inte ha en bra kundtjänst”, säger Daniel Eisenberg, Nordenchef på Interactive Intelligence.

De har tagit fram ett verktyg för att kunna hantera många dialoger inom sociala medier samtidigt.

”Utmaningen är att varje gång kunna ge ett bra svar snabbt till kunden”, säger Fritjof Andersson vd på startup-företaget RelationDesk.com, som har tagit fram ett verktyg för att kunna hantera många dialoger inom sociala medier samtidigt.

De företag som inte har en fungerande kundservice riskerar, tack vare den snabba spridningen via sociala medier, att hamna riktigt snett.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.1%
NASDAQ-100 0.4%
NASDAQ Composite 0.3%

Vinnare & förlorare

Kindred Group 3.6%
Boliden 3%
Volvo 2.8%
Swedish Orphan Biovi… -4.7%
Paradox Interactive -6.6%
Swedbank -13.2%
Uppdaterad ons 16:35
Fördröjning 15 min
  • Så funkar reporäntan1:37

    Så funkar reporäntan

    Några gånger per år vid 09.30 på förmiddagen sitter många ekonomiintresserade och väntar på ett besked från Riksbanken. Det handlar om reporäntan. Men vad är...

  • Undvik emojis på jobbet0:51

    Undvik emojis på jobbet

    Använder du emojis i dina jobbmejl? Enligt forskning från både Israel och Nederländerna är det allt annat än positivt. 

  • FRN - när räntan går upp5:32

    FRN - när räntan går upp

    FRN - eller floating rate note - innebär att räntan sätts om var tredje månad. Ulrika Lindén, förvaltare på Öhman Fonder, driver en FRN-fond och kan berätta mer.

  • Två vinnare på digitalisering16:24

    Två vinnare på digitalisering

    I dag bjuds det bland annat på småbolag och Clas Ohlson i Börslunch. Gästar gör veteranen Vegard Søraunet och debutanten Wilhelm Gruvberg.