Fulsälj ska stoppas

Det är lätt att hamna i underläge som konsument. Men nu arbetar regering och myndigheter för skärpning på flera områden.

Ett exempel är uppsägningstiden på nytecknade mobilabonnemang, som den första maj kortas från tre månader till en.

Ett annat är Transportstyrelsens förslag om att taxiförare ska lämna en prisuppgift i förväg om resan blir dyrare än 500 kronor.

Men det finns fler saker som behöver åtgärdas menar Jan Bertoft, generalsekreterare på Sveriges konsumenter.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.5%
NASDAQ-100 -2.6%
NASDAQ Composite -2.3%

Vinnare & förlorare

Modern Times Group 2.5%
Telia Company 1.8%
Wihlborgs 1.2%
Bonava -2.9%
Hansa Medical -3.8%
Oriflame -4.4%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min