Annonsörer letar mobila lösningar

Användandet av appar har på kort tid skjutit i höjden på bekostnad av både webbsurfande och tv-tittande. Men annonsintäkterna har än så länge haft svårt att hänga med i denna trend.

”Vi är i ett väldigt tidigt skede av den här omflyttningen. Vi ser konsumentpsykologin skifta, men vi ser inte mycket av värde till annonsörerna på den mobila webben ännu, men det kommer”, säger Jeff Stibel, internetentreprenör och hjärnforskare.

”Marknadsföring handlar inte bara om mobiler, utan det handlar om att knyta samman olika typer av plattformar”, säger Anna Bager chef på Interactive Advertising Bureau.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.1%
NASDAQ-100 0.7%
NASDAQ Composite 0.7%

Vinnare & förlorare

Bure 2.4%
Sagax 2.4%
Sinch 2.3%
Klövern -1.6%
Elekta -3%
Embracer -6.3%
Uppdaterad mån 13:27
Fördröjning 15 min
  • Så funkar reporäntan1:37

    Så funkar reporäntan

    Några gånger per år vid 09.30 på förmiddagen sitter många ekonomiintresserade och väntar på ett besked från Riksbanken. Det handlar om reporäntan. Men vad är...

  • Undvik emojis på jobbet0:51

    Undvik emojis på jobbet

    Använder du emojis i dina jobbmejl? Enligt forskning från både Israel och Nederländerna är det allt annat än positivt. 

  • FRN - när räntan går upp5:32

    FRN - när räntan går upp

    FRN - eller floating rate note - innebär att räntan sätts om var tredje månad. Ulrika Lindén, förvaltare på Öhman Fonder, driver en FRN-fond och kan berätta mer.

  • Två vinnare på digitalisering16:24

    Två vinnare på digitalisering

    I dag bjuds det bland annat på småbolag och Clas Ohlson i Börslunch. Gästar gör veteranen Vegard Søraunet och debutanten Wilhelm Gruvberg.