E-handel i förändring

Konsumtionen på internet fortsätter att slå rekord. Och det är inte längre bara ett lågt pris som är en konkurrensfördel.

”Nu är det mer bekvämlighet, tillgänglighet och utbud som är dragplåster”, säger Lena Larsson, vd på HUI Research.

Och det är inte bara att ha en bra hemsida som är viktigt.

”Mobil- och smartphoneintåget sker betydligt snabbare än vad jag hade förväntat mig”, säger Daniel Mühlbach, vd på e-handelsföretaget Footway.

 

 

 

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.5%
NASDAQ-100 -1.4%
NASDAQ Composite -1.2%

Vinnare & förlorare

Modern Times Group 2.5%
Telia Company 1.8%
Wihlborgs 1.2%
Bonava -2.9%
Hansa Medical -3.8%
Oriflame -4.4%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min