Så lyckas du i Almedalen

Igår drog årets stora politiska spektakel igång igen, nämligen Almedalsveckan.

Som vanligt är det nytt rekord vad det gäller antalet organisationer, partier, fackförbund, företag–

–som är här och försöker nå ut med sitt budskap.

Numera är det så många här som försöker nå journalister och makthavare–

–att man undrar om det inte är den sämsta platsen att vara på om man vill nå ut med sitt budskap.

Det är så många seminarium att det är omöjligt att täcka allt.

Varje dag är det hundratals seminarier och på en vecka tusentals.

En som vet hur man slår igenom är Christer Karlsson ordförande i KRIS–

–Kriminellas revansch i samhället. För två år sen vann han pris som Almedalens bästa lobbyister.

Det var flera olika saker. Vi hade bra kampanjmaterial och ett bra budskap.

Vi var ett gäng som delade ut olika saker–

–som folk verkligen märkte och såg.

Tatuerade typer som går omkring och delar ut piller...

Folk tog emot dem och käkade upp dem. Det gav genomslag.

Vad har du för råd till andra som vill slå igenom?

Hyr in oss tatuerade gamla busar så fixar vi det.

Som vanligt är det nytt rekord när det gäller antalet arrangemang i Almedalen i år. Möjligheten att synas är därmed inte så stor.

En som vet hur man lyckas är Christer Karlsson, ordförande i KRIS. För två år sedan vann organisationen pris som bästa lobbyist i Almedalen. Här förklarar han hur du lyckas bryta igenom mediebruset.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 -0.1%
NASDAQ-100 -0.2%
NASDAQ Composite -0.2%

Vinnare & förlorare

ÅF 3.4%
Paradox Interactive 3.4%
Nordea 2.1%
Lundbergs -2.2%
JM -2.5%
Evolution Gaming Group -2.7%
Uppdaterad tis 17:35
Fördröjning 15 min