Melodifestivalens sponsorpaket

SVT överlåter rätten till varumärket Melodifestivalen till Live Nation och Blixten & Co som säljer stora sponsorpaket till privata företag. På det viset kringgår Sveriges Television förbudet mot att ta emot sponsorpengar och sälja reklam.

Det här inslaget ingick i Studio 12 torsdagen den 24 maj.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.7%
NASDAQ-100 0%
NASDAQ Composite 0.1%

Vinnare & förlorare

Peab 8.5%
THQ Nordic 3.7%
Attendo 3.4%
SSAB -0.9%
Axis -1.7%
Oriflame -2.5%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min