Ny form av kultursponsring

Svenska företag satsar ungefär 5,3 miljarder på sponsring varje år. Cirka 12 procent av det går till kultursponsring. Nu går trenden mot en ny form av sponsring där fokus ligger på samarbete istället för att investera rena pengar. Är det någon skattemässig skillnad mellan olika typer av sponsring? Hur kan företag arbeta med kultursponsring? Susan Bolgar, Kultur och Näringsliv berättar.

Det här inslaget ingick i Studio 12 fredagen den 20 januari.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.8%
NASDAQ-100 -0.3%
NASDAQ Composite -0.2%

Vinnare & förlorare

Getinge 3.2%
Avanza 3.2%
Paradox Interactive 3.1%
Klövern -2.5%
Essity -2.7%
ICA Gruppen -2.7%
Uppdaterad fre 17:35
Fördröjning 15 min
  • Så funkar reporäntan1:37

    Så funkar reporäntan

    Några gånger per år vid 09.30 på förmiddagen sitter många ekonomiintresserade och väntar på ett besked från Riksbanken. Det handlar om reporäntan. Men vad är...

  • Undvik emojis på jobbet0:51

    Undvik emojis på jobbet

    Använder du emojis i dina jobbmejl? Enligt forskning från både Israel och Nederländerna är det allt annat än positivt. 

  • FRN - när räntan går upp5:32

    FRN - när räntan går upp

    FRN - eller floating rate note - innebär att räntan sätts om var tredje månad. Ulrika Lindén, förvaltare på Öhman Fonder, driver en FRN-fond och kan berätta mer.

  • Två vinnare på digitalisering16:24

    Två vinnare på digitalisering

    I dag bjuds det bland annat på småbolag och Clas Ohlson i Börslunch. Gästar gör veteranen Vegard Søraunet och debutanten Wilhelm Gruvberg.