Ny form av kultursponsring

Svenska företag satsar ungefär 5,3 miljarder på sponsring varje år. Cirka 12 procent av det går till kultursponsring. Nu går trenden mot en ny form av sponsring där fokus ligger på samarbete istället för att investera rena pengar. Är det någon skattemässig skillnad mellan olika typer av sponsring? Hur kan företag arbeta med kultursponsring? Susan Bolgar, Kultur och Näringsliv berättar.

Det här inslaget ingick i Studio 12 fredagen den 20 januari.

Få mer av EFN

Missa inga nyheter, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera godkänner du att din e-postadress sparas för att vi ska kunna skicka nyhetsbrev till dig. Läs mer här.

Eller hitta oss i sociala medier

Börsindex

OMX Stockholm 30 0.9%
NASDAQ-100 -1.2%
NASDAQ Composite -0.9%

Vinnare & förlorare

Getinge 4.9%
Thule Group 4.5%
Balder 4.2%
NCC -2.1%
Volvo -3.5%
Billerudkorsnäs -5.6%
Uppdaterad tis 14:20
Fördröjning 15 min